בס"ד
אמירת קדיש בתשלום

אמירת קדיש עניינה היא להביא לעילוי נשמת הנפטר בשמיים.
אך מה קורה כשמסיבות שונות

אין מי שיאמר קדיש?

הפתרון הוא

אמירת קדיש בתשלום

איתרנו בעבורכם תלמידי חכמים המוכנים לומר קדיש על יקירכם במהלך חודשי האבל ב 3 תפילות היום, שבתות וחגים. בנוסף ניתן לקיים שיעור תורה מדי יום לעילוי נשמת המנוח.

אמירת קדיש בתשלום – רבי שמעון זעפרן

הורה שנפטר אומרים עליו הבנים קדיש במשך שנה (אצל האשכנזים 11 חודשים) בכל תפילה ולאחר מכן כל שנה ביום השנה העברי לפטירה. אמירת קדיש עניינה היא להביא לעילוי נשמת הנפטר בשמיים. אבל מה קורה כשמסיבות שונות הבן לא יכול לומר קדיש? אם בגלל שהוא צריך להתייצב מוקדם לעבודה או משום שהתפילה איננה שגורה על לשונו, או בשל הסיבה הטכנית שהמנוח לא הותיר בנים.

כמה משלמים על אמירת קדישאמירת קדיש בתשלום

הפתרון להעביר את התפקיד לאדם אחר, בדרך כלל תלמיד חכם, שיאמר קדיש על אביכם או על אמכם. וכמו הרבה מצוות שאפשר למנות שליח לעשות אותם, כך אף למצוות הקדיש ניתן למנות שליח שיאמר את הקדיש לעילוי נשמת האב או האם שהלכו לבית עולמם. יודגש כי ילדי הנפטר מחויבים בכל דיני האבלות גם אם מישהו אחר אומר קדיש במקומם. 

כמו כן, כדאי לדעת שבכל מצווה שצאצאי המנוח מקיימים, הם גורמים נחת רוח לאביהם או אימם בשמיים ויש להם עילוי נשמה מעצם הסיבה שהם הותירו ילדים ונכדים המרבים את שם השם בעולם, זה כולל גם מצווה של לתרום ספרים לבתי כנסת.

טופס הזמנת קדיש לשנה מבן תורה לעילוי נשמת יקירכם

ממי מומלץ לבקש לומר קדיש בתשלום

רבים הם האנשים הטרודים בפרנסתם ואינם רוצים להתחייב לומר קדיש בכל יום ויום במשך השנה הראשונה לפטירה, אנשים אלו מומלץ להם לשלם לאדם ירא שמים ואמין שיתחייב לומר קדיש במקומם בכל יום ויום ובכל תפילה. כמו כן יש התורמים כסף לתלמידי חכמים על מנת שיאמרו קדיש בתשלום ביום האזכרה. זה מצוי יותר בקרב נכדים של הנפטר שהוריהם גם הם אינם בין החיים, והנכדים מצדם רוצים להמשיך לגרום נחת ועילוי נשמה לסבא ולסבתא אך הם חוששים שמפאת הטרדות היומיומיות הם ישכחו, קדיש בתשלום זה הפתרון.

כמה משלמים על אמירת קדיש בתשלום לתלמידי חכמים
קדיש בתשלום לתלמידי חכמים

וללא קשר, יש המקדישים תשלום נוסף לתלמידי חכמים על מנת שיאמרו תהילים לעילוי נשמת או ילמדו תורה מדי יום לעילוי נשמת המנוח ובמיוחד משניות שבהם יש סגולה מיוחדת לעליית הנשמה. הכסף מאמירת קדיש בתשלום מועבר בדרך כלל להחזקת אותם תלמידי חכמים ויש ארגונים שמממנים עם הכסף אוכל לנזקקים ושאר צורכי צדקה.

חשיבות אמירת קדיש על הנפטר בתשלום

מקום אמירת קדיש על הנפטר בתשלום – יש האומרים במקום קדוש, כמו הכותל המערבי, קבר הרשב”י במירון וכדומה, אולם חשוב לדעת שאת הקדיש אפשר לומר בכל בית כנסת ובכל תפילה במניין. בין על ידי צאצאי הנפטר ובין על ידי שליח. כמו כן, כל הנאמר כאן, הוא לגבי היכן שמצוין בסידור שמדובר ב’קדיש יתום’, שאר הקדישים נאמרים על ידי החזן בלבד. 

טופס הזמנת קדיש לשנה מבן תורה לעילוי נשמת יקירכם

יש מספרי הקבלה המציינים את החשיבות בכך שקדיש שנאמר בשליחות נאמר בתשלום דווקא ולא בהתנדבות. שכן אמירת קדיש על הנפטר בתשלום משויך לאותו נפטר, בדומה לתרומה לישיבה שתורמים לעילוי נשמת שפועלת בעיקר בזכות כך ששילמו כסף לשם המנוח.

מקבץ הלכות בעניין אמירת קדיש בשכר

בנוסף לקדישי היתום יש המוסיפים גם את ה’קדיש תתקבל’ בסיום התפילה לאמירת קדיש בשכר לעילוי נשמת המנוח. דבר זה נהוג בעיקר אצל האשכנזים אך אצל הספרדים בכל מקרה קדיש זה שייך לחזן ולא למי שאומר קדיש יתום או קדיש בשכר עבור יתום.

אם ההורים אינם בחיים, ראוי לנכדים לזכור ולקיים את ימי האזכרה של הסב והסבתא. אך מכיוון שלא מדובר בחיוב חזק כמו בימי אזכרה של הורים, לכן יש המממנים שליח בתשלום לשם כך, שילמד משניות ויאמר קדיש ביום האזכרה.

תשלום לאמירת קדיש בשכר מכספי מעשר – מלכתחילה עדיף לא לשלם מכספי מעשר כספים, אך אם הילדים מעוטי יכולת הדבר מותר ובעיקר אם מקבלי התשלום הם תלמידי חכמים עניים.

מי אומר קדיש

לסיכום, מי אומר קדיש? הנמצא בשנת אבל על אחד מהוריו רצוי שיאמר קדיש יתום ב-11 החודשים הראשונים לפטירה (אצל הספרדים שנה) ולאחר מכן ביום השנה לפטירה מדי שנה. הדבר מועיל מאוד לעילוי נשמת ההורה שנפטר. גם נכד יכול לומר קדיש על סבו וסבתו וכן חתן על חמיו. מי שמתקשה להתפלל במניין 3 תפילות ביום יכול למנות שליח שיאמר במקומו את הקדיש. 

כדי להסיר מעליכם את העול של ‘מי אומר קדיש’, כאן באתר הזמנת קדיש יתום, איתרנו בשבילכם תלמידי חכמים המוכנים לומר קדיש על יקירכם במהלך 11 או 12 חודשי האבל בשלושת תפילות היום וב-4 תפילות בשבתות וחג. בנוסף לכך, יש אפשרות שתלמידי חכמים יקיימו שיעור משניות מדי יום לעילוי נשמת המנוח או לקבל עוד רעיונות לעילוי נשמת נפטרים. להזמנת אמירת קדיש בתשלום פנו אלינו!

עמותת עזרה משמים בשיתוף עמותת אור רשבי

רבי שמעון זעפרן - ראש מוסדות אור רשבי
טופס הזמנת קדיש לשנה מבן תורה לעילוי נשמת יקירכם
שאלות ותשובות בעניין קדיש בתשלום

במהלך 12 חודשי האבל בשלושת תפילות היום וב-4 תפילות בשבתות וחג. בנוסף לכך, יש אפשרות שהתלמיד חכם יקיימו שיעור משניות מדי יום לעילוי נשמת המנוח או לקבל עוד רעיונות לעילוי נשמת נפטרים. לעזרה עם קדיש יומי במשך כל השנה פנו אלינו!

כאן באתר איתרנו בשבילכם תלמידי חכמים המוכנים לומר קדיש על יקירכם

עלות אמירת קדיש 780 ₪ לשנה או כפי רצונכם

קדיש יתום בעברית להדפסה לפי עדות המזרח

יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ שְׁמֵיהּ רַבָּא (הקהל: אמן) בְּעָלְמָא דִּי בְרָא, כִרְעוּתֵהּ. וְיַמְלִיךְ מַלְכוּתֵהּ, וְיַצְמַח פֻּרְקָנֵה, וִיקָרֵב מְשִׁיחֵהּ (הקהל: אמן) בְּחַיֵּיכוֹן וּבְיוֹמֵיכוֹן וּבְחַיֵּי דְכָל-בֵּית יִשְׂרָאֵל, בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב, וְאִמְרוּ אָמֵן.

(הקהל: אמן, יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא מְבָרַךְ, לְעָלַם וּלְעָלְמֵי עָלְמַיָּא) יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא מְבָרַךְ, לְעָלַם לְעָלְמֵי עָלְמַיָּא יִתְבָּרַךְ וְיִשְׁתַּבַּח וְיִתְפָּאַר וְיִתְרוֹמַם וְיִתְנַשֵּׂא וְיִתְהַדָּר וְיִתְעַלֶּה וְיִתְהַלָּל, שְׁמֵהּ דְּקֻדְשָׁא בְרִיךְ הוּא (הקהל: אמן) לְעֵלָּא מִן-כָּל-בִּרְכָתָא, שִׁירָתָא, תִּשְׁבְּחָתָא וְנֶחָמָתָא דַאֲמִירָן בְּעָלְמָא, וְאִמְרוּ אָמֵן (הקהל: אמן) יְהֵא שְׁלָמָא רַבָּא מִן שְׁמַיָּא, חַיִּים וְשָׂבָע וִישׁוּעָה וְנֶחָמָה וְשֵׁיזָבָא וּרְפוּאָה וּגְאֻלָּה וּסְלִיחָה וְכַפָּרָה וְרֶוַח וְהַצָּלָה, לָנוּ וּלְכָל-עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל, וְאִמְרוּ אָמֵן (הקהל: אמן) עֹשֶׂה שָׁלוֹם בִּמְרוֹמָיו, הוּא בְּרַחֲמָיו יַעֲשֶׂה שָׁלוֹם עָלֵינוּ, וְעַל כָּל-עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל, וְאִמְרוּ אָמֵן. (הקהל: אמן).

עד כאן הנוסח של עדות המזרח.

קדיש בעברית להדפסה נוסח האשכנזים

יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ שְׁמֵיהּ רַבָּא (הקהל: אמן) בְּעָלְמָא דִּי בְרָא, כִרְעוּתֵהּ. וְיַמְלִיךְ מַלְכוּתֵהּ, וְיַצְמַח פּוּרְקָנֵה, וִיקָרֵב מְשִׁיחֵהּ (הקהל: אמן) בְּחַיֵּיכוֹן וּבְיוֹמֵיכוֹן וּבְחַיֵּי דְכָל-בֵּית יִשְׂרָאֵל, בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב, וְאִמְרוּ אָמֵן (הקהל: אמן, יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא מְבָרַךְ, לְעָלַם וּלְעָלְמֵי עָלְמַיָּא. יִתְבָּרַךְ) יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא מְבָרַךְ, לְעָלַם וּלְעָלְמֵי עָלְמַיָּא. יִתְבָּרֵךְ, וְיִשְׁתַּבַּח, וְיִתְפָּאֵר, וְיִתְרוֹמָם, וְיִתְנַשֵּׂא, וְיִתְהַדָּר, וְיִתְעַלֶּה וְיִתְהַלָּל, שְׁמֵהּ דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא (הקהל: אמן) לְעֵלָּא מִן-כָּל-בִּרְכָתָא וְשִׁירָתָא, תֻּשְׁבְּחָתָא וְנֶחֱמָתָא, דַּאֲמִירָן בְּעָלְמָא, וְאִמְרוּ אָמֵן (הקהל: אמן) יְהֵא שְׁלָמָא רַבָּא מִן שְׁמַיָּא וְחַיִּים טוֹבִים עָלֵינוּ וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל וְאִמְרוּ אָמֵן (הקהל: אמן) עֹשֶׂה שָׁלוֹם (בעשרת ימי תשובה: הַשָׁלוֹם) בִּמְרוֹמָיו הוּא יַעֲשֶׂה שָׁלוֹם עָלֵינוּ, וְעַל כָּל-יִשְׂרָאֵל וְאִמְרוּ אָמֵן (הקהל: אמן).

© כל הזכויות שמורות לאבינו שבשמים

DONATE

תשלום *780 ₪ [חד פעמי] עבור אמירת קדיש כל יום 3 תפילות

*הוראת קבע 65 ₪ לחודש (חשבון פיי פאל בלבד)
רבי שמעון זעפרן (ראש כולל אור רשבי)
טלפון ישיר: 052-6792022

אור הרשב"י





*המערכת לא מקבלת אשראי מסוג דיירקט

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?