בס"ד
אזכרה לנפטר שנה ראשונה

אזכרה לנפטר שנה ראשונה

מצוות הצדקה שקולה כנגד כל המצוות והיא שומרת ומגינה על האדם.

*100% מהתרומות מגיעות ישירות לנזקקים. לשם שמים ללא דמי תיווך.

במאמר הנוכחי תקבלו מידע על אזכרה לנפטר שנה ראשונה. נביא לכם הלכות ומנהגים של האזכרה של השנה הראשונה לפטירת יקיריכם וכן כיצד לחשב יום הפטירה בשנה הראשונה, מה שככל הנראה יקבע את יום השנה בשנים הבאות. אנחנו נותנים שירותי אמירת קדיש בתשלום וכן לימוד משניות לעילוי נשמת יקיריכם. באתר שלנו תמצאו גם רעיונות לעילוי נשמת נפטרים ועוד.

אזכרה לנפטר שנה ראשונה

כמו כן תוכלו להעביר דרכנו צדקה לעילוי נשמת עבור תלמידי חכמים נצרכים שיושבים ולומדים בשעות היום והלילה ומצווה להחזיק אותם ולהחיותם (ניתן לתרום מכספי מעשר). רק נציין שאתר זה הוא בהתנדבות, אנו מעבירים את תרומתכם במלואה ללא הורדת אחוזים או כל תמורה אחרת. הכסף שלכם הולך נטו לצדקה לתלמידי חכמים. כמו כן, תוכלו להנציח דרכנו את יקיריכם באמצעות תרומה של ספר תורה.

האזכרה הראשונה של יקיריכם מלאה בשאלות. כמו, מה עושים באזכרה, איך מחשבים את השנה הראשונה, מי מחשב 11 חודשים, עליה לקבר, מה התפילות הנאמרות באזכרה, האם צריך ללמוד משניות, האם צריך לעשות סעודה, האם צריך לתת צדקה, האם צריך לומר קדיש ועוד ועוד. במסגרת מאמר זה ננסה לענות על השאלות, לפחות על חלקם.

אם אתם נמצאים בשנת האבל הראשונה, אתם צריכים לומר קדיש לפי האשכנזים עד 11 חודש ולפי הספרדים עד שנה (לאחר 11 חודש עושים הפסקה של שבוע ואז ממשיכים עד ליום השנה). את הקדיש אומרים לפחות ב-3 התפילות, שחרית, מנחה וערבית. לפי מנהג הספרדים עושים אזכרה לאחר 11 חודשים, האשכנזים עושים אזכרה רק ביום השנה.

אזכרה לנפטר שנה ראשונה
אזכרה לנפטר שנה ראשונה

מתי עושים אזכרה לנפטר בשנה הראשונה

הבן איש חי כותב (בפרשת ויחי): “ודע כי משמעות היארצייט, הוא יום הפטירה בלשון אשכנז, וגם הספרדים הורגלו לקרוא אותו בשם זה בספריהם ואין בזה ראשי תיבות או רמז אחר כמו שחושבים העולם”. מתי עושים אזכרה לנפטר בשנה הראשונה? מי שלא נקבר באותו יום שבו מת, עושים לו את האזכרה לפי יום הפטירה ולא לפי יום הקבורה. כך בשנה הראשונה וכך גם בשנים הבאות.

אך הנוהגים לעשות את האזכרה בשנה הראשונה ביום הקבורה, יש להם על מי לסמוך. אם השנה הראשונה היא מעוברת, כלומר שיש בה שני חודשי אדר, עושים את האזכרה ביום הפטירה – לאחר י”ג חודשים ולא בתום י”ב חודשים. למרות ששנת האבלות כן מסתיימת לאחר 12 חודשים. אך מן הראוי למי שמתאפשר, לעשות אזכרה בשניהם. עד כאן לגבי מתי עושים אזכרה לנפטר בשנה הראשונה.

סדר התפילות לטקס האזכרה: קודם נהוג לומר פרקי תהילים שמתחילים לפי שמו הפרטי של הנפטר, ולאחר מכן פסוקי תהילים מפרק קי”ט המתחילים באותיות נ’ ש’ מ’ ה’ – “נר לרגלי דברך וכו’, “שרים רדפוני חינם וכו’, “מה אהבתי תורתך וכו’, “הורני ה’ דרך וכו’. לפי מנהג האשכנזים באזכרה במלאת שנה נוהגים גם לומר את 7 פרקי התהלים הבאים:

מתי עושים אזכרה לנפטר בשנה הראשונה
מתי עושים אזכרה לנפטר בשנה הראשונה

אזכרה במלאת שנה

פרק ל”ג – “רננו צדיקים וכו’, פרק ט”ז – “מכתם לדוד וכו’, פרק י”ז – “תפלה לדוד וכו’, פרק ע”ב – “לשלמה אלוקים וכו’, פרק צ”א – “יושב בסתר וכו’, פרק ק”ד – “ברכי נפשי וכו’, פרק ק”ל – “שיר המעלות וכו’. לאחר מכן אם יש מניין אומרים קדיש דרבנן. לאחר מכן אומרים תפילת השכבה בנוסח הבא:

“המרחם על כל בריותיו הוא יחוס ויחמול וירחם על נפש, רוח ונשמה של (פלוני בן פלוני) רוח ה’ תניחנו (לאישה: תניחנה) בגן עדן”. מניחים אבן על הקבר לכבוד הנפטר. ביציאה מבית הקברות נוטלים ידיים 3 פעמים לסירוגין על כל יד. יום השנה נקבע תמיד על פי יום הפטירה וקרובי המשפחה מציינים את יום זה על ידי עלייה לקבר כל שנה ביום הפטירה.

כאמור, השם הנפוץ ליום הפטירה הוא יארצייט. המילה לקוחה מאידיש אך שם זה נפוץ גם בקרב ספרדים. יש הקוראים ליום זה יום ההילולה, או נחלה או ‘סאל’ (פרסית). ביום הפטירה הראשון, לאחר י”ב חודשים מהפטירה מסתיימים דיני האבלות של בני ובנות הנפטר. עד כאן מידע בסיסי על מנהגי אזכרה לנפטר שנה ראשונה להרחבה על אזכרה במלאת שנה ליקיריכם צרו עמנו קשר.

אזכרה במלאת שנה
אזכרה במלאת שנה

 

למעוניינים לתרום - אזכרה לנפטר שנה ראשונה

אזכרה לנפטר שנה ראשונה

הקב"ה מודד מידה כנגד מידה, ומי שמרחם ועושה חסד עם הבריות, גם כלפיו ינהגו באותה מידה וירחמו עליו, וימחלו לו על עוונותיו בחסד.

צדקה והקדשת לימוד לבריאות. לעילוי נשמת יקירכם. לזיווג הגון. לפרנסה טובה. להצלחה בכל. בנוסף 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

מאמרים וסוגי גמילות חסדים

© כל הזכויות שמורות לאבינו שבשמים
בס"ד
למעוניינים לתרום דרכינו ישירות לנזקקים ותלמידי חכמים- אזכרה לנפטר שנה ראשונה

צדקה+הקדשת לימוד אזכרה לנפטר שנה ראשונה. 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?