בס"ד
איך מחשבים מעשר כספים לעצמאי

איך מחשבים מעשר כספים לעצמאי

מצוות הצדקה שקולה כנגד כל המצוות והיא שומרת ומגינה על האדם.

*100% מהתרומות מגיעות ישירות לנזקקים. לשם שמים ללא דמי תיווך.

שלום רב. גם אם אתם עצמאים זה לא אומר שאתם צריכים להסתבך בחישוב כספי המעשרות… אתם בטח תוהים כל חודש מחדש איך לקיים את המצווה בהידור. ולא תמיד כאשר לומדים את ההלכות יוצאים עם תשובה ברורה, מכיוון שיש דברים שבהם חלוקים הפוסקים ויש דברים הניתנים מזווית מסוימת. ישנם גם מקורות הלכתיים שכתבו את פסקיהם בדורות עברו ואינם כתובים לפי המציאות של זמננו, ולא חלילה שהם לא רלוונטיים בזמננו, אלא שהם פחות מובנים לפי מבנה שוק המסחר וחוקי המסחר של ימינו. במאמר הנוכחי נשתדל להשיב לכם בבהירות על השאלות.

כארגון העוסק שנים רבות בתמיכה בהתנדבות מלאה בתלמידי חכמים נזקקים (צוות האתר אינו נוטל כסף לעצמו), אנו עוסקים בסוגיית המעשר כמעט מדי יום. ניתן עכשיו לתרום לנו מכספי מעשר.

איך מחשבים מעשר כספים לעצמאי

נציג כמה שאלות נפוצות, ונשתדל לענות עליהן עד כמה שידינו משגת, אולם העלינו כאן גם שאלות שלא הספקנו לענות עליהם, כדי להעלות אותם למודעות ולהסב את תשומת לב הקוראים היקרים לעניין זה.

  • האם עסק עצמאי צריך לחשב כספי מעשר אחת לשנה כפי שהוא מחשב לצורכי מס למשל. (היות ורק אז הוא יכול לדעת כמה באמת הוא הרוויח). התשובה היא שאין חובה להפריש מדי חודש את המעשרות, אפשר להפריש פעם בשנה ולכן עדיף להפריש כשיודעים בבירור את הרווחים המדויקים (אלא אם כן, בעל העסק רוצה להלוות על החשבון ולקזז אחר כך, גם זה אפשרי…).
  • איך מפרישים כספי מעשר מקרן פנסיה, מרווחים של מניות (דיבידנד), מהשקעות הון, השקעות נדל”ן וכדו’.
  • האם בהשקעה צריך לקזז את השחיקה של המוצר או הנכס. ובקיצור האם מחשבים את הרווח הריאלי. התשובה המקובלת בין הפוסקים היא שצריך להפריש מעשר מהרווח הריאלי. אך לא ניתן לדעת בבירור את הרווח הריאלי ולכן צריך לנסות לשער (מומלץ באמצעות רו”ח של העסק).
  • האם אפשר להכניס את דמי ביטוח הלאומי בחישוב ההוצאות? התשובה היא לפי הכלל שאומר כי כל הוצאה שהיא מחמת העסק ואם לא היה לכם את העסק לא הייתה לכם הוצאה זו אפשר להפריש מכספי מעשר, אם כך, גם הוצאה זו של דמי ביטוח לאומי ניתן להפחית ולהכניס לחישוב של ההוצאות כך שלא יהיה מחויב במעשר על סכום זה.
איך מחשבים מעשר כספים לעצמאי
איך מחשבים מעשר כספים לעצמאי

סיכום ותוספות על הלכות מעשר לעצמאיים שנאמרו לעיל:

מיסים והוצאות השייכות לעבודה, וכן אוכל או ביגוד שבעל העסק צריך לצורך העבודה (כלומר שלולא העבודה לא היה קונה אוכל זה כרגע) ניתן להפחית מחישוב המעשר. ובכלל זה גם הוצאות מלון ונסיעות שנוסע בשביל העסק. ומצד שני הוצאות אכילה ושתייה של המשפחה ובכלל זה גם אוכל שהוא היה קונה ממילא (כגון ארוחת צוהריים) וכן ביגוד יומיומי שאינו לצורך העבודה זה כבר שייך לרווחים. והוצאות אלו עדיף שיוציא רק לאחר שיפריש את המעשר, בכדי שלא יתקשה אחר כך בהפרשת המעשר. נוסיף גם שאישה שיש לה עסק עצמאי ובגלל העסק היא זקוקה למטפלת לילדה, או שבגלל העבודה היא צריכה להיעזר בעוזרת בית, גם הוצאה זו ניתן להוריד מהחישוב של המעשר.

הלכות מעשר לעצמאיים
הלכות מעשר לעצמאיים

מצוות מעשר כספים המהודרת ביותר

מעשר הכספים המהודר ביותר הוא לעניים תלמידי חכמים. אם יש לכם עסק עצמאי ואתם רוצים להפריש מעשרות בהידור, פנו אלינו ואנו נעביר את הכסף במלואו לעניים. צוות האתר מתחזק אתר זה בהתנדבות, ללא תמורה, ומעביר  כספים אלו לתלמידי חכמים עניים. כאן באתר זה תרמים אנשים תרומות לחגים, וכן מנדבים כסף כשמחפשים מקום אמין לתת תרומה לעילוי נשמת יקירם. כחלק מהפעילות של הארגון החשוב עזרה משמיים מבית אור הרשב”י, אנו עוסקים גם במצווה החשובה של הסכם יששכר וזבולון – אנו מתווכים בין תלמידי חכמים המעוניינים ללמוד לזכות מי שתומך בהם בתמיכה חודשית. כמו כן אנו מעסיקים תלמידי חכמים שאומרים קדיש בתשלום עבור יקירכם לעילוי נשמתם. אתם מוזמנים לתרום עכשיו, צרו עמנו קשר ונענה לכם באופן מיידי.

מצוות מעשר כספים המהודרת
מצוות מעשר כספים המהודרת
למעוניינים לתרום - איך מחשבים מעשר כספים לעצמאי

איך מחשבים מעשר כספים לעצמאי

הקב"ה מודד מידה כנגד מידה, ומי שמרחם ועושה חסד עם הבריות, גם כלפיו ינהגו באותה מידה וירחמו עליו, וימחלו לו על עוונותיו בחסד.

צדקה והקדשת לימוד לבריאות. לעילוי נשמת יקירכם. לזיווג הגון. לפרנסה טובה. להצלחה בכל. בנוסף 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

מאמרים וסוגי גמילות חסדים

© כל הזכויות שמורות לאבינו שבשמים
בס"ד
למעוניינים לתרום דרכינו ישירות לנזקקים ותלמידי חכמים- איך מחשבים מעשר כספים לעצמאי

צדקה+הקדשת לימוד איך מחשבים מעשר כספים לעצמאי. 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?