בס"ד
התמודדות עם אובדן

התמודדות עם אובדן

מצוות הצדקה שקולה כנגד כל המצוות והיא שומרת ומגינה על האדם.

*100% מהתרומות מגיעות ישירות לנזקקים. לשם שמים ללא דמי תיווך.

מה עושים עם אובדן? איך מתמודדים עם זה? במאמר זה נכתוב על התמודדות עם אובדן. המומחים מסבירים שצריך לתת לזמן לרפא את האבל ולתת לו את המקום הנדרש. מה זה בכלל אובדן? אובדן מתקשר בדרך כלל לפטירה של אדם קרוב. אבל גם זוג שמתגרש חווה, הוא והילדים שלו, סוג של אובדן. גם פיטורין מהעבודה זה סוג של אובדן. מה שברור הוא שאובדן של אדם קרוב שנפטר זה אובדן הרבה יותר עוצמתי מכל השאר.

התמודדות עם אובדן

בשמחת תורה תשפ”ד חווינו, כל עם ישראל אובדן לאומי, יותר מ-1000 נפשות נגדעו מעמנו. המומחים קובעים כי יש כמה דרכים להתאבל, אפשר לבחור בדרכים יותר יעילות. לאבל יש כמה שלבים ואם נותנים מקום לכל שלב של האבל, החיים של האבלים יהיו יותר איכותיים.

התמודדות עם אובדן
התמודדות עם אובדן

התמודדות עם אובדן הורה

התמודדות עם אובדן הורה מביא את האבל למצבים של כעס ועצב. לפי מומחים, מדובר במצב נפשי שנמשך כשנה, אצל כל אחד בעצימות משתנה ואף לאורך זמן שונה. לכל אחד ואחת יש מסע אישי של חוויית האובדן עד לשלב של השלמה וקבלה של האובדן. כל אחד נפגש בימי חייו באובדן ומוות. וההתמודדויות הן שונות, מאדם לאדם, מקהילה לקהילה ומתרבות לתרבות.

המכנה המשותף של דרכי ההתמודדות הוא ההכרה בקושי וחזרה לחיים. אובדן של הורה הוא קשה בכל מקרה, בין אם היחסים עם ההורה היו חמים וקרובים ובין אם לאו. והקושי קיים ברמה גבוהה או נמוכה בכל גיל. למרות שאצל אנשים בוגרים הדבר נראה פשוט לכאורה, זה כלל לא כך. התמודדות עם אובדן הורה משפיע על כל אחד בכל גיל.

התמודדות עם אובדן הורה
התמודדות עם אובדן הורה

התמודדות עם אובדן ילד

התמודדות עם אובדן ילד היא קשה מנשוא. התמודדות יומיומית עם מצבי ייאוש ותקווה קיצוניים. כל אובדן של אדם קרוב הוא אובדן קשה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בילד – המוות שלו אינו טבעי ולכן זה הרבה יותר קשה. הורים אינם מצליחים לחזור לשגרה גם לאחר זמן רב מהמוות של ילדם. הם מתאבלים על העבר אבל גם חסרי תקווה לגבי העתיד.

לפעמים הורים שחווים אובדן של ילד מרגישים הזדהות עם הילד שנפטר עד כדי כך שהם רוצים להצטרף אליו ולמות גם. אובדן של ילד מביא את ההורים לתחושה של אובדן שליטה וחוסר אונים המלוות בחרדות וכאב נפשי עצום. התמודדות עם אובדן ילד משפיעה על כל מהלך החיים של ההורים.

התמודדות עם אובדן ילד
התמודדות עם אובדן ילד

התמודדות עם אובדן בן זוג

כאמור, התמודדות עם אובדן בן זוג או כל אובדן של אדם קרוב מותיר את קרוביו ומכריו עם התמודדות רגשית וטרגדיה נמשכת. האובדן מזעזע את המערכת הנפשית, הפיזית והחשיבתית של האבלים, כמו גם את המערכת החברתית והבינאישית של האבל. חוויית השכול פוגשת כמעט כל אדם כשלרבים מהאנשים זה פוגש במהלך שנותיהם הצעירות. תהליך האבל מתחיל מעת שמיעת הבשורה המרה של האובדן, המטרה של התהליך צריכה להיות הסתגלות והתרגלות לחיות ללא אותו אדם קרוב שנפטר.

יש חשיבות רבה בכך שהאבל ישתקם ויחזור לאיזון נפשי. ברוב המקרים של התמודדות עם אובדן בן זוג, הזמן הוא גורם מרפא. לאחר זמן ממושך מהאובדן, האבל יגיע לאיזון נפשי ופיזי. זה לא אומר שהכאב ייעלם לגמרי או שלא יהיו רגעי היזכרות שבהם הכאב יחזור להיות בלתי מאוזן.

התמודדות עם אובדן בן זוג
התמודדות עם אובדן בן זוג

התמודדות עם אובדן אח

אם אתם חשים שאתם צריכים עזרה מקצועית להתמודדות עם אובדן אח או כל קרוב משפחה אחר, עליכם ללכת לטיפול מקצועי. כאן אנו מנסים להביא את גישת היהדות לשכול ולאובדן. על פי תפיסת היהדות, כל דבר שקורה בעולם ובכלל זה גם פטירה של אדם קרוב, נעשה בהשגחה עליונה. בתלמוד הבבלי מובא סיפורו של רבי מאיר שלאחר ששני בניו מתו אמר: “ה’ נתן וה’ לקח, יהי שם ה’ מבורך”.

על פי היהדות, לכל אחד ואחת יש שליחות שעליו/יה למלא. כאשר האדם מסיים למלא את שליחותו הגוף נפרד מהנשמה והיא עולה למעלה, או אז הגוף חדל מלפעול. הנשמה הולכת למקום של אושר רוחני – לעולם הבא. צריך להסתכל על האבל מהזווית הנכונה, ועל פי היהדות, אדם שנפטר טרם זמנו, זה אומר שהוא סיים את שליחותו בעולם הזה וכעת טוב לנשמה למעלה, כאשר היא קרובה לכיסא הכבוד.

כדי שהתמודדות עם אובדן תהייה קלה יותר, מומלץ להרבות במצוות כמו החזקת אברך או אמירת קדיש או תרומה לעילוי נשמת הנפטר. אם אינכם יכולים לומר קדיש בעצמכם, יש לנו שירות של אמירת קדיש בתשלום, ניתן לתרום מכספי מעשר. בהתמודדות עם אובדן אח הבנים צריכים לומר קדיש. אם אין בנים או שאינם יכולים לומר קדיש, התקשרו כבר עכשיו והזמינו שירות של אמירת קדיש.

התמודדות עם אובדן אח
התמודדות עם אובדן אח

 

למעוניינים לתרום - התמודדות עם אובדן

התמודדות עם אובדן

הקב"ה מודד מידה כנגד מידה, ומי שמרחם ועושה חסד עם הבריות, גם כלפיו ינהגו באותה מידה וירחמו עליו, וימחלו לו על עוונותיו בחסד.

צדקה והקדשת לימוד לבריאות. לעילוי נשמת יקירכם. לזיווג הגון. לפרנסה טובה. להצלחה בכל. בנוסף 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

מאמרים וסוגי גמילות חסדים

© כל הזכויות שמורות לאבינו שבשמים
בס"ד
למעוניינים לתרום דרכינו ישירות לנזקקים ותלמידי חכמים- התמודדות עם אובדן

צדקה+הקדשת לימוד התמודדות עם אובדן. 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?