בס"ד
פדיון כפרות (עם כסף)

פדיון כפרות (עם כסף)

מצוות הצדקה שקולה כנגד כל המצוות והיא שומרת ומגינה על האדם.

*100% מהתרומות מגיעות ישירות לנזקקים. לשם שמים ללא דמי תיווך.

איך עושים כפרות בכסף

אז באופן מעשי איך עושים כפרות בכסף? כאן תוכלו לקיים את המנהג במשך כל עשרת ימי התשובה ובעיקר בערב יום כיפור שאז הזמן הנשגב והמסוגל ביותר. כרגע יש לכם אפשרות לתרום דרכינו ואנחנו נהיה שליחים נאמנים להעביר את התרומות בכסף או תרומות מזון לתלמידי חכמים נצרכים ללא דמי תיווך וללא ניכוי אחוזים כלל. אם הדברים עדיין לא ברורים לכם כל צורכם ויש לכם עדיין שאלות תוכלו ליצור אתנו קשר וניתן לכם את כל המידע לגבי איך עושים כפרות בכסף.

DONATE

100% מהתרומות לשם שמים ללא דמי תיווך

או

סה"כ לתרומה ₪
*המערכת לא מקבלת אשראי "דיירקט". ניתן לצור קשר עם רבי זעפרן לדרכי תשלום נוספים. 052-6792022

כפרות עם כסף עושים כאן באתר! הכסף שאתם תורמים כאן מגיע ב-100% לעניים, אין לנו רווחים מכך! תרמו עכשיו ותזכו לשנה טובה ולכל הישועות.

איך עושים כפרות בכסף
איך עושים כפרות בכסף שיגיע 100% לעניים ואתם לחיים טובים וארוכים

מנהג הכפרות הוא מנהג קדום מאוד. מי שמעוניין לקיים כפרות עם כסף רשאי. כדי לקיים את המנהג בכסף צריך לאחוז את הכסף ביד ולסובב סביב ראשו ולומר את הנוסח של הכפרות בכסף המופיע במחזורים, לאחר מכן מחלק את הכסף לעניים או לארגונים המחלקים כסף ומזון לעניים.

מנהג זה של הכפרות הוא מנהג עתיק יומין שמובא בספרי הלכה קדמוניים, אולם חשוב להדגיש את מה שאמר השל”ה הקדוש בספרו במסכת יומא כי עצם עשיית המנהג אינו מכפר אלא מזכיר לאדם ומעורר אותו שצריך לשוב בתשובה. עד כאן דברי השל”ה הקדוש, אבל מה שברור הוא שבעצם קיום המנהג מתווספים לזכותו זכויות נוספות של קיום מנהג ישראל קדום. ולכן קיום המנהג הוא חשוב מאוד ובכדי להוסיף בזכויות נוספות ניתן גם לתרום לאמירת קדיש בתשלום.

כפרות עם כסף – לצאת ידי כל השיטות

יש שכתבו שמנהג הכפרות באמצעות תרנגול הוא מחוקות הגויים, למרות שלא פסקו כן להלכה בזמננו, אולי ניתן לומר שכשעושים כפרות בכסף יוצאים ידי כל השיטות. למען הדיוק, קיום מנהג הכפרות מוזכר לראשונה בספרי הגאונים שחיו לאחר תקופת התנאים. כדי להבין את המנהג צריך להתבונן במהות של המנהג כפי שהוזכר לעיל מדברי השל”ה הקדוש ולקיים את המנהג מתוך הבנה. וצריך להוסיף לכך את הרקע הכללי ואת האווירה של ראש השנה. כי כפי שאנו רואים ויודעים חג ראש השנה הוא חג שמוקף במנהגים סמליים רבים, כמו סימני ראש השנה והתפוח בדבש המוכרים לנו עוד מימי הגן. וכמובן התפילות שבאות יחד עם הסימנים – שתחדש עלינו שנה טוב, שייתמו שונאינו, שנהייה לראש ולא לזנב…

כפרות עם כסף
כפרות עם כסף להוסיף זכויות לשנה הקרובה

איך עושים כפרות עם כסף

יש המוסיפים ואומרים שמנהג הכפרות הוא זכר למצוות השעיר לעזאזל שהיה משלחים בזמן שבית המקדש היה קיים. את מנהג הכפרות מקיימים עם תרנגול וניתן גם לקיים אותו עם כסף. איך עושים כפרות עם כסף? קודם אוחזים את הכסף ביד ואומרים את הפסוקים: בני אדם יושבי חושך וצלמות אסירי עני וברזל. יוציאם מחושך וצלמות ומוסרותיהם ינתק וכו’. הנוסח המדויק מובא במחזורים של יום כיפור שם תוכלו גם לראות ביתר הרחבה איך עושים כפרות עם כסף.

איך עושים כפרות עם כסף
רוצים לדעת איך עושים כפרות עם כסף?

כך עושים כפרות בכסף

לאחר אמירת הפסוקים מסובבים את הכסף מעל הראש 3 פעמים, ותוך כדי שמסובבים ועושים כפרות בכסף אומרים 3 פעמים: זה חליפתי, זה תמורתי, זה כפרתי, זה הכסף ילך לצדקה, ואני אלך לחיים טובים ארוכים ולשלום. לאחר הכפרות תורמים את הכסף לצדקה. לאחר שמסובבים את הכסף תורמים את הכסף לארגוננו ובקיום מנהג הכפרות אתם גם מקיימים מנהג ישראל בערב היום הקדוש יום כיפור, וגם דואגים לבניו של הקדוש ברוך הוא – עניים תלמידי חכמים. את הכסף ניתן לתרום דרכינו ואנחנו נעביר את התרומות לעניים ולנזקקים. מלכתחילה עדיף לקיים את מנהג הכפרות בכסף בערב יום כיפור, אך מי שחושש שלא יוכל לקיים את המנהג בערב יום כיפור יכול לקיים את המנהג במשך ימי ‘עשרת ימי תשובה’.

כפרות בכסף
כפרות בכסף שהולך כולו לעניים ללא דמי תיווך

פדיון כפרות כמה כסף

ומי שמעוניין לדעת לגבי פדיון כפרות כמה כסף, כלומר מה הסכום הנדרש בכדי לקיים את מנהג הכפרות? מבחינת ההלכה העדיפות היא לתרום תרומה כספית בסכום עלות של עוף חי שהיא כ-30 ₪. רבים מהרוצים לקיים המנהג תוהים האם מותר להם לקיים את המנהג מכספי מעשר כספים. התשובה היא שחלק לפחות מהמנהג אינו יכול להיות מכספי מערות, כי מעיקר הדין אפשר לצאת את ידי חובת המנהג ב-5 ₪ לדוגמא, את החלק הזה לא ניתן לשלם מכספי מעשר, אבל כל מה שמוסיף על עיקר המנהג יכול להוסיף מכספי מעשר. ברם מה טוב שמי יכול לשאול את רבו שהוא רגיל לנהוג כמותו, לגבי פדיון כפרות כמה כסף ולגבי קיום המנהג מכספי מעשר, יבורך ויעשה כמנהג רבו.

פדיון כפרות כמה כסף
פדיון כפרות כמה כסף

 סדר כפרות בכסף

דרכנו ניתן לקיים סדר כפרות בכסף בהידור, אם עדיין לא תרמתם, זה הזמן! כנסו עכשיו לקישור ותרמו לעניים ונזקקים בעין יפה. זה פשוט הולך לאוכל שלהם לימי החג. בתרומתכם כאן באתר אתם תורמים אוכל לעניים שהארגון שלנו מחלק להם מזון באופן קבוע במשך כל ימות השנה. נהוג לקיים את מנהג סדר כפרות בכסף או באמצעות תרנגול עבור כל אחד מבני הבית.

סדר כפרות בכסף
כאן ניתן לקיים סדר כפרות בכסף בהידור
למעוניינים לתרום - פדיון כפרות (עם כסף)

פדיון כפרות (עם כסף)

הקב"ה מודד מידה כנגד מידה, ומי שמרחם ועושה חסד עם הבריות, גם כלפיו ינהגו באותה מידה וירחמו עליו, וימחלו לו על עוונותיו בחסד.

צדקה והקדשת לימוד לבריאות. לעילוי נשמת יקירכם. לזיווג הגון. לפרנסה טובה. להצלחה בכל. בנוסף 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

מאמרים וסוגי גמילות חסדים

© כל הזכויות שמורות לאבינו שבשמים
בס"ד
למעוניינים לתרום דרכינו ישירות לנזקקים ותלמידי חכמים- פדיון כפרות (עם כסף)

צדקה+הקדשת לימוד פדיון כפרות (עם כסף). 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?