בס"ד
תרומה לראש השנה

תרומה לראש השנה

מצוות הצדקה שקולה כנגד כל המצוות והיא שומרת ומגינה על האדם.

*100% מהתרומות מגיעות ישירות לנזקקים. לשם שמים ללא דמי תיווך.

קוראים יקרים! ברגעים הנשגבים של ערב ראש השנה עצרו לרגע והתבוננו! כאן יש לכם את ההזדמנות להושיט עזרה למשפחות תלמידי חכמים נזקקות ולהעביר תרומה לראש השנה לשנה טובה ומתוקה.

האתר שלנו הוקם ומתוחזק על ידי אנשים אמינים שמתפרנסים יפה ב”ה. 100% מהתרומה שלכם מגיעה לנזקקים וקשי יום, ומעבר לכך יש כאן גם את היתרון של החזקת תלמידי חכמים.

הזוהר הקדוש אומר (חלק א קד, א – הציטוט מתורגם):

בשעה שהקב”ה אוהב את האדם הוא משגר לו דורון ומהו הדורון? עני, כדי שיזכה ויתן לו צדקה וכו’ שכשיבוא הדין לעולם, המשחית יזהר ממנו וכו’ ויסתלק ממנו וכו’ האדם הזוכה לעשות צדקה עם בני אדם, בשעה שהדין שורה בעולם הקב”ה זוכר לו אותה צדקה שעשה וכו’ כמו שנאמר (במשלי י-ב) ‘וצדקה תציל ממות’.

חברים יקרים, מי יודע אם אלו הרגעים שלכם…

ואמר החיד”א (בהגהותיו על השל”ה הק’ פרשת וירא) שהמילים ‘וצדקה תציל ממות’ הם ראשי תיבות ‘מות’, שמלבד מה שכתוב בפירוש שצדקה לעילוי נשמה מצלת ממיתה משונה היא מסוגלת גם להאריך שניו ואפילו לרשע…

תרמו עכשיו כדי להינצל כל השנה מתאונות, פיגועים וכל הרעות המתרגשות בעולם ל”ע.

תכתבו ותחתמו לשנה טובה לאלתר לחיים טובים ולשלום.

אפשר לתרום באמצעות הקדשת הלימוד לעילוי נשמת יקיריכם, להצלחה בעסקים או באמצעות תרומה לתלמידי חכמים לאמירת קדיש בתשלום.

כאן באתר תוכלו לצאת ידי חובת מנהג הכפרות, שישנם הנוהגים לקיים זאת בצדקה.

ראש השנה הוא אכן הראש של השנה, ההתחלה. בליל ראש השנה מתאספים משפחות בבתי ישראל לסעודות חג, מלאות כל טוב – סעודות המכילות ראש כבש או דג, סימני החג, פירות כיד המלך ומנות גורמה. אך ישנם משפחות שאמנם מתאספות גם הן סביב שולחן החג, אבל שולחנם הוא דל. אין להם הרבה מה להניח עליו. אנחנו יכולים לשמח אותם בעזרת תרומה לראש השנה.

תרומה לראש השנה לנזקקים

תרומה לראש השנה למשפחות הנזקקות היא חבל הצלה עבורם. היא קודם כול מפיגה את המתח העצום הנלווה אצלם לחגים, ומסיטה את השפעותיה לטובת תחושת חג משפחתית ונפלאה. לצערנו, כל שנה מתווספים עוד אנשים למעגל העוני והגרוע מכול הוא שברובם הם מתביישים במצבם ומתאמצים להציג שגרת חיים רגילה. אך בהגיע תקופות חגי תשרי הפותחת בשני ימי ראש השנה כבר אי אפשר להציג… בעיקר כשמדובר במשפחה ברוכת ילדים.

הצד השני של המטבע הוא שבדורנו התברכנו בארגוני חסד ועמותות המסייעות לנזקקים בסתר ובדרך של כבוד. ארגונים אלו יוצאים למסעות גיוס כספים במשך ימות השנה אך בעיקר בערבי ראש השנה. זוהי התקופה שמגיעות הבקשות הרבות ביותר.

תרומה לראש השנה
תרומה לראש השנה לאנשים שמתביישים

תרומה ראש השנה – האם אפשר מכספי מעשר?

תרומה ראש השנה לארגון העוסק בהאכלת נזקקים היא מצווה גדולה וחשובה. תרומה לעילוי נשמת שאתם נותנים כאן מצילה חיים של משפחות שלימות. כספי תרומה ראש השנה ניתן לתרום ממעשר כספים. וכפי שכתב הרמ”א בספרו דרכי משה בסימן רמט אות ב בשם המהרי”ל באות ג בהלכות ראש השנה: “הנותנים מעשר שלהם (בשביל) לעשות נרות (על מנת) להדליקם בשעת התפילה שלא כדין (הם) עושים, כי המעשר שייך לעניים”.

ומהרמ”א משמע שאת כספי המעשר צריכים לתרום אך ורק לעניים. ויש החולקים על כך ומתירים לתרום מכספי מעשר אף לצורכי מצווה אחרים, מכל מקום החתם סופר (בשו”ת שלו ביורה דעה סימן רלב) מסביר שמכיוון שהעני רגיל לקבל תרומה לחג אזי נחשב הדבר כאילו נדר את הכסף לעני.

תרומה ראש השנה
תרומה ראש השנה מצילה חיים של משפחות

תרומה לנזקקים לראש השנה להכניס לביתם את אווירת החג

אי לכך, מכיוון שבזמננו רגילים הנזקקים לקבל תמיכה בערבי ראש השנה, ומצד שני גם העמותות וארגוני החסד רגילים לגייס תרומה לנזקקים לראש השנה, ייתכן וגם כיום הדבר דומה לנדר שנדר לתרום לעניים – מכיוון שעיניהם נשואות לכך. ואם כן, אף לשיטת הפוסקים הסוברים שניתן לתרום כספי מעשר כספים למטרות אחרות עדיין התרומה שאדם תורם בראש השנה צריכה להיות מיועדת לנזקקים ומעוטי יכולת.

אולם חשוב לנו להדגיש כי איננו מתיימרים לפסוק הלכות ועל כל אחד לשאול את רבו בעניין. ובכל מקרה תרומה לנזקקים לראש השנה ודאי תשמח אותם ותכניס את אווירת החג לביתם. זה יכול להיות פתרון טוב לאנשים שמחפשים רעיונות לעילוי נשמת נפטרים. תרומה לנזקקים הוא הרעיון הטוב ביותר.

תרומה לנזקקים לראש השנה
תרומה לנזקקים לראש השנה תביא להם את אווירת החג

תרומות לראש השנה – לא רק כסף

לא רק כסף ניתן לתרום כתרומות לראש השנה, התברכנו היום בארגונים האוספים מוצרי מזון ומעבירים אותם כתרומה למשפחות נזקקות. האיסוף מתבצע באמצעות קופות גדולות השוכנות מחוץ לסופרים רבים, או על ידי ילדים העוברים בין שכני הבניין ואוספים מצרכי מזון שונים כקופסאות שימורים, רסק עגבניות, אטריות, פסטות ועוד. הילדים האוספים מביאים את המוצרים למחסן שבו מרכז הארגון את המוצרים ומארגן אותם במדפים לקראת חלוקה למשפחות לפי הצרכים שלהם ומספר הילדים.

לאחרונה ישנה גם תופעה ברוכה של ארגונים האוספים תרומות לראש השנה מעודפי פירות וירקות שהם מקבלים מהמגדלים ומחלקים אותם חינם למשפחות ברוכות ילדים לתקופת חגי ראש השנה. כל תרומה שכזאת מאפשרת למשפחה נצרכת לשכוח מקשיי היומיום המלווים אותם במשך השנה.

תרומות לראש השנה
תרומות לראש השנה אפשר גם דבש ומוצרי מזון

תרומות לחג ראש השנה – מה עדיף, ארוחות מוכנות או כסף מזומן?

ישנם ארגונים שהגדילו עוד יותר את הרמה של הנתינה והם מארגנים ארוחות חג מוכנות לעניים ולמעוטי יכולת. אם בבתי תמחוי או בבתים פרטיים של אנשי חסד המארחים בבתיהם אנשים אלו. יוזמה זו היא מבורכת מאוד ומהווה פתרון גם לאנשים עריריים שלולא ארוחות משותפות אלו הם היו יושבים בבתיהם לבד בניסיון להעביר את הזמן ולצפות בכיליון עיניים לצאת החג. אולם צורת תרומה זו אינה מתאימה לכל אחד, אפשר אף לומר שלרוב המשפחות הנצרכות הדבר אינו מתאים. הם יעדיפו להעביר את החג בצום ובלבד שלא יתפרסם שהם מקבלים תרומות לחג ראש השנה.

הפתרון הטוב ביותר עבורם הוא תרומות לחג ראש השנה באמצעות כספים מזומנים או בהפקדה לחשבון הבנק שלהם. תרומה שתאפשר להם לצאת לקניות (כן, זה גם חלק מהצורך…) להצטייד לשני ימי החג ולאחר מכן לחגוג את שמחת החג ברווח בקרב בני המשפחה. תרמו עכשיו תרומה לראש השנה למשפחה נזקקת. אפשר לתרום באופן חד פעמי או באופן קבוע בתור הסכם יששכר וזבולון.

תרומות לחג ראש השנה
תרומות לחג ראש השנה גם לעריריים
למעוניינים לתרום - תרומה לראש השנה

תרומה לראש השנה

הקב"ה מודד מידה כנגד מידה, ומי שמרחם ועושה חסד עם הבריות, גם כלפיו ינהגו באותה מידה וירחמו עליו, וימחלו לו על עוונותיו בחסד.

צדקה והקדשת לימוד לבריאות. לעילוי נשמת יקירכם. לזיווג הגון. לפרנסה טובה. להצלחה בכל. בנוסף 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

מאמרים וסוגי גמילות חסדים

© כל הזכויות שמורות לאבינו שבשמים
בס"ד
למעוניינים לתרום דרכינו ישירות לנזקקים ותלמידי חכמים- תרומה לראש השנה

צדקה+הקדשת לימוד תרומה לראש השנה. 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?