בס"ד
תרומה כספית לנזקקים

תרומה כספית לנזקקים

מצוות הצדקה שקולה כנגד כל המצוות והיא שומרת ומגינה על האדם.

*100% מהתרומות מגיעות ישירות לנזקקים. לשם שמים ללא דמי תיווך.

עצרו לרגע והתבוננו! כאן יש לכם את ההזדמנות להיות לעזר למשפחות תלמידי חכמים ולהעביר תרומה כספית לנזקקים.

האתר שלנו הוקם ומתוחזק ב-100% לשם שמים, ללא רווחים, 100% מהתרומה שלכם מגיע לנצרכים, ומעבר לכך יש כאן גם את היתרון של החזקת תלמידי חכמים.

הזוהר הקדוש אומר (חלק א קד, א – הציטוט מתורגם):

בשעה שהקב”ה אוהב את האדם הוא משגר לו דורון ומהו הדורון? עני, כדי שיזכה ויתן לו צדקה וכו’ שכשיבוא הדין לעולם, המשחית יזהר ממנו וכו’ ויסתלק ממנו וכו’ האדם הזוכה לעשות צדקה עם בני אדם, בשעה שהדין שורה בעולם הקב”ה זוכר לו אותה צדקה שעשה וכו’ כמו שנאמר (במשלי י-ב) ‘וצדקה תציל ממות’.

חברים יקרים, מי יודע אם זה הרגע שלכם…

תרמו עכשיו כדי להינצל מתאונות, פיגועים וכל הרעות המתרגשות בעולם ל”ע.

אפשר לתרום באמצעות הקדשת הלימוד לעילוי נשמת יקיריכם, להצלחה בעסקים או באמצעות תרומה לתלמידי חכמים לאמירת קדיש בתשלום.

אנשים המעוניינים להעביר תרומה כספית לנזקקים נתקלים לא פעם בהתלבטויות. חלקן הלכתיות וחלקן טכניות. למי להעביר? האם אפשרי מכספי מעשרות? כמה לתת מכספי מעשר? האם מותר לתת יותר מעשירית? האם מלבד המעשר יש צורך להפריש כסף נוסף לצדקה? האם תרומה לעילוי נשמת בביט נחשבת לצדקה? האם יש חובה לתרום ליתומים המפריזים בהוצאות בגלל חסכים רגשיים? ועוד. במאמר הנוכחי ננסה לעשות סדר בדברים.

תרומה כספית לנזקקים

השאלות הרבות ביותר בתחום הן בקשר להפרשת מעשר כספים. חשוב לדעת שמכל הכנסה צריך להפריש מעשר כספים. בין הכנסה ממשכורת ובין מעיסוק במכירות או מעסק עצמאי.

  • נתחיל בשאלה הפשוטה – כיצד מחשבים את כספי המעשר מהמשכורת. את כספי המעשרות מהמשכורת מחשבים 10% מהמשכורת נטו, כלומר לאחר ניכוי הסכום שיורד לפנסיה וכו’.
  • מעבר לכספי המעשרות אין צורך לתרום סכום נוסף לצדקה. אולם הדבר מותר עד חומש. כלומר עד 20% מההכנסה מותר להפריש לצדקה לעילוי נשמה, מעבר לכך אסור – כדי שהתורם עצמו לא יהפוך לנזקק.
  • איש או אישה הנמצאים בחובות אינם חייבים להפריש מעשרות כספים. אולם יתנו צדקה כפי יכולתם.
  • העדיפות היא להפריש את כספי המעשרות לתלמידי חכמים תושבי העיר.
  • לכתחילה יש להפריש את כספי המעשר לעניים ונזקקים, אולם בדיעבד ניתן גם לצורכי צדקה אחרים.
תרומה כספית לנזקקים
תרומה כספית לנזקקים מפרישים מהמשכורת נטו

הלכות נוספות בעניין תרומות כסף לנזקקים

עיקר מצוות הצדקה הוא להעביר תרומות כסף לנזקקים תלמידי חכמים, אולם אם הזדמן לו צדקה לצורך אדם הנמצא במצב מסוכן, הוא קודם לתלמידי חכמים. כמו כן, עניי העיר שבה מתגורר התורם וכן קרובי משפחתו של האדם קודמים לתלמידי חכמים (אם אינם תלמידי חכמים, אם כן – אין כאן שום שאלה). מתוך עניי העיר יש קדימות לתושבי שכונתו של התורם וכן לתושבי שכונה קרובה יותר. עם זאת, מי שאינו מעביר את הצדקה לעניי עירו או לקרובי משפחתו אינו עובר על מצוות הצדקה אלא על ההידור שבמצווה.

אפשר גם לתרום תרומה כספית לנזקקים לקופת צדקה בעלת פריסה ארצית וכך לצאת ידי חובת כל ההידורים, שהרי קרוב לוודאי שיש בשכונתו תלמידי חכמים נזקקים המקבלים מאותה קופה. כמו כן ניתן לתרום תרומות כסף לנזקקים שכנים או קרובי משפחה שאב המשפחה הוא תלמיד חכם ובכך לקיים את מצוות הצדקה עם כל ההידורים. בעניינים אלו ראו עוד: למי נותנים מעשר כספים.

תרומות כסף לנזקקים
תרומות כסף לנזקקים מהעיר

היתרון של תרומה לנזקקים בביט

תרומה לחגים נותנת תקווה לנזקקים להשתקם ממצבם. היום יש אפשרות להעביר תרומה לנזקקים בביט, בקלות ובמהירות. העברה באפליקציית ביט היא מהירה ויעילה ואינה מותירה מקום לשגיאות. כך יכול מנהל העמותה לעזור ולסייע לפונים בבטחה וגם התורם יכול לדעת שמדובר בעמותה אמינה המוכנה להיחשף לעין כל באפליקציית ביט שהתרומה אליה מתקבלת רק לאחר אישור של מנהל העמותה. תרומה לנזקקים בביט בכוחה להוציא את העניים ממצבם העגום ולהביא אותם לחוף מבטחים כלכלי ולביטחון תזונתי להם ולילדיהם. אולם מצד שני אם הנזקקים אינם מקבלים את העזרה לה הם זקוקים הם נכנסים למעגל עוני שגורם לעוד ועוד עוני, הנמשך אפילו כמה דורות.

יש לתרום לעניים אלו בעין יפה כי אנו לא רוצים למצוא את עצמנו ולא את צאצאינו במצב שכזה. תרומות לעמותות המעבירות כסף ומזון לנזקקים הם חשובים בכל עת ובמיוחד בתקופות חגים, שבהם ההוצאות גדולות. תרמו לעניים בכל דרך אפשרית. הם לא יכולים לחכות למחר…

תרומה לנזקקים בביט
תרומה לנזקקים בביט לא מותירה מקום לשגיאות

תרומה ליתומים

את הפסקה הבאה נייחד לצדקה עבור יתומים ואלמנות. לפעמים אנו נוטים לחשוב שלאחר תקופה מהשכול שעבר על המשפחה, היתומים והאלמנות הם בדיוק כמונו. הרי הרגשות שלהם נראות זהות לכל אדם. אולם חשוב שנדע שזו רק הצגה! רוב היתומים מדווחים על געגוע עצום, עד גיל מבוגר, להורה שנפטר בצעירותו. הדבר יכול לפגוע בכושר ההתמודדות שלהם עם קשיים וממילא בכושר העבודה שלהם או ביכולת לעצור את עצמם מלחיות ברמת הוצאות גבוהות, כל זאת כדי לפצות על האובדן שחוו, או מתוך מחשבה שגויה שכך הילדים שלהם לא יסבלו את החסר שהם סבלו בילדותם.

אי לכך חשוב מאוד לתרום תרומה ליתומים ואלמנות בכל דרך אפשרית (נכון, הם צריכים אולי לפנות לטיפול רגשי וכו’, אבל מצד שני אנו צריכים לתרום להם כל עוד הם נזקקים). כאן דרך האתר ניתן להעביר תרומה ליתומים או כל תרומה כספית לנזקקים וכן תמצאו כאן הסכם יששכר וזבולון נוסח להורדה.

תרומה ליתומים
תרומה ליתומים גם בגיל מבוגר

 

למעוניינים לתרום - תרומה כספית לנזקקים

תרומה כספית לנזקקים

הקב"ה מודד מידה כנגד מידה, ומי שמרחם ועושה חסד עם הבריות, גם כלפיו ינהגו באותה מידה וירחמו עליו, וימחלו לו על עוונותיו בחסד.

צדקה והקדשת לימוד לבריאות. לעילוי נשמת יקירכם. לזיווג הגון. לפרנסה טובה. להצלחה בכל. בנוסף 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

מאמרים וסוגי גמילות חסדים

© כל הזכויות שמורות לאבינו שבשמים
בס"ד
למעוניינים לתרום דרכינו ישירות לנזקקים ותלמידי חכמים- תרומה כספית לנזקקים

צדקה+הקדשת לימוד תרומה כספית לנזקקים. 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?