בס"ד
גמח מה זה

גמח מה זה

מצוות הצדקה שקולה כנגד כל המצוות והיא שומרת ומגינה על האדם.

*100% מהתרומות מגיעות ישירות לנזקקים. לשם שמים ללא דמי תיווך.

במקור המילה גמ”ח פירושה הוא הלוואה לאנשים בתור חסד, ללא קבלת תמורה או במורה חלקי בלבד. ראשי התיבות של המילה הם – גמילות חסדים. זוהי מצווה שמקורה מן התורה ועליה כתוב בגמרא שהיא יותר גדולה מאשר מצוות הצדקה משתי סיבות – א. גם עני יכול לקיים אותה ומצד שני גם עשיר לפעמים נדרש לגמילות חסד, בנוסף, גמילות חסד היא מצווה שאדם מקיים בגופו.

גמח מה זה

המילה גמ”ח הפכה להיות שם דבר בעולם היהודי. רבים שאינם שומרי תורה המצוות ומילון המונחים היהודי זר להם שואלים גמ”ח מה זה. יש כאלה שטועים עם הגמ”ח שמוכר בתחום המשפטים והנדל”ן. שראשי התיבות שלו הן ‘גמר חשבון’. אבל אין לזה קשר עם ה’גמ”ח’ מתחום היהדות. וזאת כאמור על שם המצווה בתורה של עשיית חסד איש עם זולתו. ישנם הרבה סוגי גמחים של הרבה סוגי מוצרים.

מי שמקים את הגמ”ח הוא בדרך כלל מישהו שיש לו נושא חם בלב לדבר מסוים, לפעמים בגלל איזה אירוע מסוים שקרה לו ולפעמים כרעיון לעילוי נשמה של הורה או קרוב משפחה שנפטר לא עלינו. את ארגון ‘ידידים’ המוכר, ניתן להגדיר כגמ”ח. לא מזמן סיפר מקים הארגון בראיון בטלוויזיה כי הוא הקים את הארגון לאחר שנתקע בכביש בינעירוני ב-5 לפנות בוקר, ובכדי להתניע את רכבו הוא רק היה צריך שמישהו יתחבר אליו לכבלים לכמה דקות, אך אף אחד לא עצר לו והוא החליט לקום ולעשות מעשה ולהקים את הארגון הידוע. וכהנה ישנם עוד הרבה מקרים של אנשים שעושים גמילות חסד, לא לשם קבלת תמורה, וזה בעצם תשובה למי שתוהה לגבי גמ”ח מה זה נותן לבעליו.

גמ"ח מה זה
גמ”ח מה זה

גמ”ח פירוש

גמ”ח פירוש באנגלית יש כמה והן: loving kindness, charity; (colloquial) interest-free loan, charity. פירושם של המילים הוא – תרומה לעילוי נשמת וכדו’ או הלוואה חינמית, כלומר ללא קבלת תמורה. במקור מצוות גמילות חסדים כוונתה היא להיטיב עם הזולת. בתורה מצינו כמה וכמה פעמים שאנו מוזהרים לדאוג לצרכיו ולמילוי מחסוריו של עני או נצרך. מצווה זו שייכת לקטגוריית המצוות שבין אדם לחברו.

דוגמה לכך היא מה שהתורה מזהירה אין ספור פעמים להתייחס כראוי לגרים, ליתומים ולאלמנות. גם חכמינו זיכרונם לברכה כבר אמרו במשנה במסכת אבות שהעולם עומד על שלושה דברים – על התורה, על העבודה ועל גמילות חסדים. גם צדקה היא גמילות חסדים, כלומר גמ”ח פירוש כללי של המצווה שאחד מאופני הקיום שלה היא צדקה.

גמח פירוש
גמח פירוש

אתר לגמחים

אתר זה שאתם גולשים בו כרגע הוא בין היתר, אתר לגמחים, הוא מיועד לתת אפשרות לבעלי גמחים לפרסם בו את בשורת הגמ”ח שלהם, את הנהלים שלהם, את הפרטים ליצירת קשר, שעות פתיחה ואזור הפעילות. האתר הוקם ומתוחזק לשם שמים וללא שום קבלת תמורה על ידי צוות של מקדמי אתרים שרוצים לתת בכך תרומה לקהילה.

בין יתר הפעילויות של האתר אפשר למנות גם תמיכה במשפחות תלמידי חכמים נזקקים – תמיכה שמגיעה ב-100% למשפחות הנתמכות היות והאתר כאמור, לא מיועד לעשיית רווחים לבעלי הגמ”ח. כמו כן האתר מתווך בין אנשים המעוניינים לחתום ביניהם על הסכם יששכר וזבולון, גם זה ללא שום קבלת תמורה. כמו כן, ניתן למצוא דרכנו תלמידי חכמים לאמירת קדיש בתשלום ועוד. האתר לגמחים פעיל מזה כמה שנים טובות ואפשר לומר שאנו נהנים מפעילות שוקקת שכבר מתקיימת על ידינו ועשייה למען הכלל והפרט.

אתר לגמחים
אתר לגמחים

גמחים בארץ ובעולם

מילות סיכום וסיום: גמחים בארץ ובעולם היהודי בכלל, מוקמים לרוב לזכר ולעילוי נשמת הורים או שאר קרובי משפחה שרוצים להנציח את שמם בעשייה חיובית. ישנם גמחים התוחמים את פעילותם לאזור מסוים בלבד וישנם אחרים שפעילים בכל אזורי הארץ, לפעמים אפילו עם כמה סניפים (דוגמה לכך היא ארגון ‘יד שרה’ הידוע, המשאיל ציוד רפואי).

בדומה לכך, ישנם גמחים המיועדים לסוג מסוים של אוכלוסייה או לקהילה מסוימת. בישראל רבים מהגמחים מוגדרים ומאושרים כעמותות או מוסד ללא כוונות רווח והם רשאים להעניק זיכוי ממס, מה שמוכר כסעיף 46. עמותות אלה המוכרות רשמית צריכות להוכיח לרשויות ניהול תקין. אתם מוזמנים לפרסם כאן כבר עכשיו גמחים בארץ ובעולם המוכרים לכם או שבבעלותכם, על מנת שהציבור יוכל להתוודע לפעילות ואתם תוכלו לעזור באמת למי שנצרך להם.

גמחים בארץ ובעולם
גמחים בארץ ובעולם
למעוניינים לתרום - גמח מה זה

גמח מה זה

הקב"ה מודד מידה כנגד מידה, ומי שמרחם ועושה חסד עם הבריות, גם כלפיו ינהגו באותה מידה וירחמו עליו, וימחלו לו על עוונותיו בחסד.

צדקה והקדשת לימוד לבריאות. לעילוי נשמת יקירכם. לזיווג הגון. לפרנסה טובה. להצלחה בכל. בנוסף 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

מאמרים וסוגי גמילות חסדים

© כל הזכויות שמורות לאבינו שבשמים
בס"ד
למעוניינים לתרום דרכינו ישירות לנזקקים ותלמידי חכמים- גמח מה זה

צדקה+הקדשת לימוד גמח מה זה. 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?