בס"ד
כתיבת ספר תורה מחיר

כתיבת ספר תורה מחיר

מצוות הצדקה שקולה כנגד כל המצוות והיא שומרת ומגינה על האדם.

*100% מהתרומות מגיעות ישירות לנזקקים. לשם שמים ללא דמי תיווך.

כמה עולה כתיבת ספר תורה מחיר טוב? נתחיל מהתחלה… כתוב בתורה “ועתה כתבו לכם את השירה הזאת ולמדה את בני ישראל”. מפסוק זה למדים שעל כל יהודי יש מצוה לכתוב ספר תורה. אז מי שיכול בעצמו לכתוב ספר תורה, מה טוב ומה נעים. אבל מי שאין בידו את היכולת, מצוה עליו להזמין ספר תורה שנכתב בהידור על ידי סופר סת”ם מומחה וירא שמים והוא יכול לממן את זה מכספי מעשר (אם אינו נוהג לתת את המעשר שלו לעניים). כמו כן, יש התורמים ספר תורה לעילוי נשמת נפטרים.

אלא שספר תורה הוא לא מוצר זול… המחיר של ספר תורה תלוי בפרמטרים שונים. מכיוון שספר תורה צריך להיכתב לשמו ואין בזה מכשור ואוטומציה, לכן העלות העיקרית של ספר התורה זה הסופר. מחיר הסופר נע בטווח שבין 75,000 ל-150,000 ₪. תלוי באיכות הכתיבה ובאיכות הסופר. על זה צריך להוסיף את עצי החיים.

כתיבת ספר תורה מחיר

עצי החיים לספר התורה הם קורות עץ קטנות שעליהם כורכים וגוללים את היריעות של הספר. יש כמה סוגי עצי חיים, יש עצי חיים מעץ, יש עצי חיים מעץ בשילוב מתכת, ויש עצי חיים ממתכת. עלות של עצי חיים מעץ נע בין 2500 ₪ ל-5000 ₪, תלוי בגמר ובעיצוב של העץ. עלות של עצי חיים מעץ בשילוב מתכת (בדרך כלל כסף) נע בין 4000 ל-8000 ₪. עלות של עצי חיים ממתכת (כסף) נע בין 7,500 ₪ ל-15,000 ₪.

המחירים הנ”ל הם לעצי חיים הנפוצים, ישנם גם עצי חיים שונים עם שילובי זהב ועוד שהמחירים שלהם שונים, ניתן להזמין כל סוג בהתאמה אישית אצל יצרני עצי חיים. לעלויות אלה צריך להוסיף גם מעיל לספר התורה וכן אביזרים לספר התורה (כתר, פעמונים, רימונים וכו’).

כתיבת ספר תורה מחיר
כתיבת ספר תורה מחיר

כמה עולה ספר תורה ספרדי

אם אתם רוצים לדעת כמה עולה ספר תורה ספרדי או אשכנזי או אם תהיתם למה ספר תורה עולה הרבה כסף, הנה התשובות… כאמור, בספר התורה מושקעות הרבה עבודה והשקעה. ספר תורה הוא לא מוצר המוני שנכתב בכמויות ונמכר בחנות. ספר תורה נכתב לפי הזמנה מראש ובהתאמה אישית לרצון שלכם ולתקציב שלכם ועדיין לא דיברנו על חומרי הגלם, הקלף וכו’ שגם הם צריכים להיות משובחים ואיכותיים.

משך כתיבת ספר תורה היא כשנה. מחיר הסופר מגלם בתוכו גם את מחירי הקלף והדיו וכן מחיר של הגהת הספר לפני מסירתו ללקוח. (רק בקלף בעצמו מגיע לכדי כ-15,000 ₪ שכאמור מגולם בתוך מחירו של הסופר). רוב סופרי הסת”ם בזמננו מעבירים את הספר הגהה ממוחשבת או אפילו פעמיים של הגהה ממוחשבת. וזה חלק מהדברים שצריכים לדעת כשרוצים לברר כמה עולה ספר תורה ספרדי.

כמה עולה ספר תורה ספרדי
כמה עולה ספר תורה ספרדי

כמה עולה להכניס ספר תורה

אז בתכל’ס כמה בסך הכול אמור לעלות ספר תורה מהודר ללקוח שמזמין ספר? וכמה עולה להכניס ספר תורה? נסכם ונאמר שמחיר סופי של ספר תורה ללקוח נע בין 115,000 ₪ ל-200,000 ₪. אבל צריך להוסיף שזה תלוי בין ספר תורה ספרדי לספר תורה אשכנזי, וביניהם יש גם הבדל בין ספר תורה מהודר לפחות מהודר. ספר תורה ספרדי הוא זול יותר ומחירו נע בין כ-115,000 ₪ לספר פחות מהודר לכ-145,000 ₪ לספר תורה ספרדי מהודר (נכון לעת כתיבת שורות אלו).

מחירו של ספר תורה אשכנזי נע בין כ-140,000 ₪ לספר תורה פחות מהודר לכ-200,000 ₪ לספר תורה אשכנזי מהודר. רמת ההידור נקבעת הרבה במידת יראת השמים של הסופר, כגון אם הוא אברך כולל (ואז זוכים גם במצווה של תמיכה באברך), אם הוא טובל במקווה לפני הכתיבה ועוד. לכל החישובים צריך לזכור להוסיף את החישוב של כמה עולה להכניס ספר תורה, כלומר צריך לחשב גם את עלות אירוע ההכנסה, מה שאומר רכב עם תזמורת, לפידים, אולם, סעודה ועוד.

כמה עולה להכניס ספר תורה
כמה עולה להכניס ספר תורה

כמה עולה לעשות ספר תורה

לסיכום, מה חשוב לדעת כשרוצים להזמין ספר תורה וכמה עולה לעשות ספר תורה. ראשית, נאמר כבר עכשיו, אם אתם רוצים ייעוץ לגבי ספר תורה או לדעת לגבי כתיבת ספר תורה מחיר אתם יכולים להתייעץ אתנו. ניתן לכם מידע חשוב ושימושי לגבי קנייה של ספר תורה אשכנזי או ספרדי. נסביר לכם את ההבדלים בין ספר תורה אשכנזי לספר תורה ספרדי וגם את ההבדל במחיר. אצלנו תקבלו הסבר אדיב ואישי.

ספר התורה הוא מהדברים החשובים ביותר ביהדות ובעיקר בבית הכנסת, כאשר קוראים בו כל שבוע את פרשת השבוע ועוד. מחירי ספרי התורה נעים בין ה-115,000 ₪ ל-200,000 ₪. (בהשערה כללית, ייתכנו שינויים לכאן ולכאן). לכך צריך להוסיף עצי חיים ואביזרים. על כל שאלה, או אם אתם רוצים לקבל פרטים מדויקים לגבי כמה עולה לעשות ספר תורה, אל תהססו, צרו עמנו קשר.

אצלנו בעמותה נותנים שירותי דת מגוונים, כגון מי שרוצה שליחים לאמירת קדיש על אבא וכדו’.

כמה עולה לעשות ספר תורה
כמה עולה לעשות ספר תורה
למעוניינים לתרום - כתיבת ספר תורה מחיר

כתיבת ספר תורה מחיר

הקב"ה מודד מידה כנגד מידה, ומי שמרחם ועושה חסד עם הבריות, גם כלפיו ינהגו באותה מידה וירחמו עליו, וימחלו לו על עוונותיו בחסד.

צדקה והקדשת לימוד לבריאות. לעילוי נשמת יקירכם. לזיווג הגון. לפרנסה טובה. להצלחה בכל. בנוסף 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

מאמרים וסוגי גמילות חסדים

© כל הזכויות שמורות לאבינו שבשמים
בס"ד
למעוניינים לתרום דרכינו ישירות לנזקקים ותלמידי חכמים- כתיבת ספר תורה מחיר

צדקה+הקדשת לימוד כתיבת ספר תורה מחיר. 100% מהצדקה ייתרם לנזקקים

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?